dimarts, 26 de maig del 2009

L'Obra Social "Fundació" la Caixa també ofereix jocs educatius!!

Us ofereixo de nou més recursos educatius treballats a partir de jocs amb l'Obra Social de la Caixa, en la qual hi podeu trobar jocs que entretenen però que també treballen i reforcen diferents valors educatius.

És molt interessant!!!

Jocs Web

Benvolguts, acabo de trobar una altra pàgina web que conté diferents jocs educatius, anomenada Jocs Web, per tal que les pogueu afegir al vostre llistat de videojocs.

Afegiu-ho a les vostres eines peronals!!!

La metàfora tutorial: l'ordinador com a tutor

Actualment, podem dir que som o serem mestres del S.XXI i com hem anat observat, s'han anant produint molts canvis al nostre voltant i un d'ells el de les noves tecnologies.

Preparant i revisant el temari, he trobat adient fer-vos referència a aquesta part: La metàfora tutorial: l'ordinador com a tutor, en la qual es planteja l'ordinador com a "substitut" del mestre. No hem de caure en l'error de pensar que les noves tecnologies ens ho faran tot i que com que estem al S.XXI ja no cal fer classes magistrals, tot es pot complementar i arrodonir.
En aquest punt, es refereixen a l'ordinador com a simulador, però la mateixa paraula ja ho diu, per tant, no podem confiar plenament en l'ordinador i que la classe es desenvolupi sense les nostres intervencions perquè aquests, com els simuladors, no detecten els errors i les necessitats dels alumnes.

diumenge, 24 de maig del 2009

Tecnologia o metodologia?

Us presento un vídeo que us farà pensar i replantejar-vos alguns dels vostres preceptes....

A més, a mi m'ha fet molta gràcia!! Fem bé les coses i aprofitem-les en el seu context.

Blogs interessants!!

Després de la conferència de l'Anna Pérez m'garadaria recomenar-vos la seva Bitàcola del MestraTic per tal que us deixeu contagiar per la reflexió i per a noves estratègies i formes d'ensenyament i aprenentatge.

A més, també us ofereixo un enllaç que us interessarà i més en època d'exàmens!!!

Què és la web 2.o?

Endavant!!

Els blogs: compartim-los!

Ha estat molt interessant i enriquidor poder veure la conferència que es va realitzar a l'Auditori de la nostra universitat a càrrec d'Anna Pérez. Gràcies a les noves tecnologies, podem veure què va passar i compartir-ho entre tots, i és per això que ara ja puc argumentar i recolzar la importància del blogs a l'aula i com a sistema de comunicació, com també situar-me en el context social i històric de l'aparició de les TIC.

He après nou vocabulari i la conferència m'ha servit per reflexionar sobre l'us de les noves tecnologies i que vol dir anar actualitzant el bloc, implica molt més del que nosaltres ens pensem, per a molts és més que una eina de treball i ara és quan començo a entendre i a experimentar la finalitat d'aquest. És cert que hem d'anar actualitzant el bloc perquè és part de l'aprenentatge i l'avaluació d'aquesta assignatura, però no només és això, recopilem el que ens interessa, compartim amb els altres, busquem, trobem, ens ordenem a nosaltres mateixos i fins i tot ens podria servir com a diari personal, ús semblant al que se'n fan a les escoles.


Un bloc ens fa reflexionar, ens fa conèixer, ens fa compartir, intercanviar, ens fa pensar...

Proveu-ho!

Us convido a compartir la reflexió de l'Anna Pérez.

El blog educatiu de les TIC

A continuació us presento l'adreça de l'últim blog guanyador dels IV Premios SIA, El blog educativo de las TIC.

Dins d'aquest em va semblar interessantíssim l'apartat de "Enlaces recomendados" on hi trobem els diferents enllaços classificats de la següent manera: Blogoteca, Blogs Asturias, didàctica, experiencias, materiales, pissarra digital i tablet PC.

Endavant!!

L'interessant món que s'amaga darrere de la Biblioteca Digital Mundial

La cultura està al nostre voltant i amb l'ús d'internet encara més, en dècimes de segons i tenim allò que demanem.
L'educació no ha de ser aburrida i per aprendre només calen ganes.

La Biblioteca Digital Mundial apropa la cultura de tot el món de manera digitalitzada, de fàcil accés i de gran interès cultural, tant per mestres com també per persones inquietes.

És important reflexionar l'abast i àmbit mundial al qual hi pot accedir internet i com al mateix temps ens acosta a altres cultures de manera fàcil i gratuïta, hem d'aprendre a valorar no tans sols la feina d'aquesta nova eina, sinó també la feina que fan els altres sigui allà on sigui.

Deixem-nos endur per les nostres inquietuds...

A vegades no troba més el que més busca, i és el que m'ha passat a mi.
És increïble poder gaudir dels avantatges que proporciona internet, on hi he trobat una pàgina web que ofereix un bloc d'enllaços educatius, tot un seguit de recursos web classificats per cicles i per àrees, i per diferents tipus de matèria.

Aquest bloc ha estat creat per l'escola CEIP Quinta Porrúa de Santander, Santadercatius.

Us encantarà!!

Childtopia

A continuació us proporciono una pàgina que s'anomena Childtopia en la qual ofereixen diferents tipus de jocs educatius en els quals es treballen les manualitats, fitxes educatives , la comprensió oral i escrita. També trobem contes i jocs per aprendre a dibuixar i aprendre a dibuixar els números i les lletres.
A més, també ofreix un joc d'espionatge anomenat El Detectiu.

No us ho perdeu!!

Ús de les TIC a escoles xilenes

A continuació us ofereixo un vídeo en el qual es pot apreciar com apliquen l'ús de les TIC a les escoles.

El vídeo explica l'impacte de les TIC en l'educació a unes escoles de Xile en les quals es refereixen a les TIC com una eina de preparació per a la vida, fet que representa un gran avenç tecnològic i una porta oberta al món dels coneixements.

Les TIC treballen les relacions interpersonals entre els diferents membres de treball, però sobretot proporcionen diferents alternatives d'aprenentatge perquè entre tots aprenem ja que tots hi participem.

En aquest vídeo mostren com utilitzen les pissarres digitals i quins avantatges té, com també del pocket PC, que permet assajos, proves, treballar amb grups a l'atzar; fet que implica la colaboració de l'equip i fomenta la conversa i el treball cooperatiu. També fan ús de projectors i simuladors que reprodueixen la realitat i permeten treballar a partir d'aquesta a través dels recursos que proporciona internet. El simulador té la capacitat de guardar els errors de treball i d'aquesta manera es pot analitzar i argumentar el perquè d'aquesta equivocació.

Cal tenir molt present, però, un reciclatge constant per part del professorat i del Ministeri d'Educació, que treballen conjuntament per afavorir al desenvolupament de tot el potencial dels alumnes, els protagonistes d'aquesta nova societat.

dissabte, 16 de maig del 2009

El ButlleTIC

A continuació us presento El ButlleTIC, es tracta d'una publicació periòdica del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya, que pretén informar i orientar el professorat sobre recursos didàctics presents a la xarxa.
Ofereix descripcions i enllaços a gran part d'aquestes paraules que nosaltres utiltzem en el nostre alfabet digital per tal que no quedi cap dubte del que s'exposa, amb una descripció específica del que tu vulguis saber i dels enllaços que et presenten per tal que sapiguem què hi ha amb exactitud darrere d'aquell enlaç i poder decidir si ens interessa o no accedir-hi; ens estalviem temps i busquem amb més exactitud. Us aconsello que dins d'aquest últim enllaç us adreceu a l'apartat que posa "Aprendre i ensenyar amb les TIC".


Tot és interessant!!!

Videojocs

A continuació us ofereixo un enllaç en el qual hi podreu trobar diferents videojocs i de diferents tipus, perquè treballeu les vostres capacitats i agilitat mental!!!

Endavant!!!

divendres, 15 de maig del 2009

Molt interessant!!!

A continució us ofereixo un enllaç, molt i molt interessant que ofereix grans recursos, informació i exemples sobre l'ús dels recursos de les tecnologies de la informació i la comunicació a les diferents àrees del currículum i en d'altres temes relacionats amb l'ensenyament i l'aprenenatge amb la finalitat de potenciar-ne el seu coneixement.

Us suggereixo que no us en perdeu cap detall!!!!

dimarts, 12 de maig del 2009

L'aplicació de les Noves Tecnologies en l'Educació Infantil

A continuació, us presentaré un vídeo que representa i engloba en trets generals però a l'hora molt clars, quina és l'aplicació de les TIC a l'aula, però sortosament, reflecteix a trets generals la sessió didàctica que vam realitzar el passat dilluns 11: Jocs digitals, programari i educació infantil.




Espero que us serveixi per acabar de situar-vos en el tema!!!

Les Tic a l'aula



Aquest vídeo parla de la inflùència de les TIC a la vida i a l'educació i de la seva integració a l'aula, la metodologia que es fa servir i la formació necessària per treballar en equip i compartir experiències. Però sobretot es necessita una bona organització i somiar...

dilluns, 11 de maig del 2009

Recursos per als professionals de l'educació


La següent pàgina web afiliada a l'xtec: "tres-sis: Recursos per als professionals de l'Educació Infantil" ofereix diferents enllaços, sobretot centrats en recursos per als professionals de l'Educació Infantil i més concretament, a "llocs d'interès" a partir del qual en trobarem informació molt valuosa i diferents recursos educatius navegant, com poden ser:

- Centres de recursos pedagògics.
- Pàgines infantils.
- Institucions del món de l'educació.
- Etc.

Actualment, sabent que el mestre necessita un constant reciclatge i formació, és de gran és saber quines pàgines webs ens poden faciltar certa informació per poder seguir aprofundint, o fins i tot iniciar-nos en el tema. És important tenir en compte que un mestre ensenya allò que sap, i si no ho sap no ho pot ensenyar, és el peix que es mossega la cua...

Hem de fer-ho per nosaltres mateixos i per tots aquells que ens escolten amb les orellles ben obertes!!!!

diumenge, 10 de maig del 2009

Les noves tecnlogies i l'educació


Com ja us he comentat anteriorment, estar al dia en el món de les noves tecnologies és molt important, per això, us vull passar l'adreça d'una web on trobareu què és una pissarra digital, quins tipus n'hi ha, etc...

Avui dia les fan servir a moltes escoles i acabarà resultant una de les eines principals en l'aplicació i la inegració de les noves tecnologies en el món de l'educació. Resulta molt útil i pràctica a l'hora de posar en comú coneixements treballats a la resta del grup-classe fent que tothom hi pugui participar, observar i reflexionar dels errors dels altres i d'un mateix. És el que anomenaríem aprenentatge significtiu, que flueix entre l'intercanvi directe i constant d'ensenyament/aprenentatge.

Reflexions...


Després de tot aquest temps, des de que vam començar la universitat fins ara, he pogut observar com les noves tecnoligies s'han anat incorporant al meu estil de vida, com també en el meu món d'estudiant.
A mesura que passava el temps i havia de fer treballs, em sorgia la necessitat de complementar tot allò que treballar amb l'ordinador: power point, pàgines web, creació de blocs, aprendre a saber utilitzar-lo, descobrir noves tècniques, saber crear un joc, muntar un vídeo...
Tot plegat, ha resultat una mica difícil per a mi perquè no tinc gaire destresa amb els ordinadors, sóc una mica "patata", em costa molt aprendre coses noves i requereixo bastant de temps per poder assimilar-lo i posar-ho en pràctica. Però una cosa és certa, i no la podem negar: és increïblement sorprenent tot el món digitalitzat que s'amaga darrere d'aquesta xarxa que anomenem internet, els serveis i beneficis que ens ofereix l'ordinador...
Tot i així, i havent-me costat molt adentrar-m'hi, ha fet que conegués una mica més què vol dir noves tecnologies i sobretot com aplicar-les i introduir-les al món de l'educació.
He de dir que la meva reacció davant de qualsevol problema amb l'ordinador era paralitzar-me, pensar que això només em passava a mi, que em rendia, "esto no es lo mío", ja no puc més... Són tants els pensments negatius que se'm passsen pel cap que l'únic que fa és predisposar-me encar més.
I l'actitud no és aquesta, és practicar, practicar i investigar, aquesta és la clau de tot aprenentatge.
És per això que us animo i us engresco a aprendre coses noves i a NO DIR que NO, sinó HO PROVARÉ.
Fins aviat!!!!

dilluns, 4 de maig del 2009

Materials educatius del CEIP Jacint Verdaguer (Sant Sadurní d'Anoia)





L'escola CEIP Jacint Verdaguer de Sant Sadurní d'Anoia va ser l'escola que enguany va guanyar els Premis Catalunya per la integració de les TIC a l'aula.
És per això, que us ofereixo l'enllaç a la pàgina web que ells tenen en la qual proporcionen materials educatius per treballar i utilitzar a l'aula.

Els documents de Google es poden:

Els documents de Google es poden:

  • Compartir: Comparteix-comparteix-ho amb altres usuaris.
  • Publicar: Comparteix-Publica com a pàgina web (que serveix perquè ho vegi tothom i no ho hagi de compartir amb tothom).

Adreça a la qual podem accedir per veure el document publicat a Internet com a pàgina web:
http://docs.google.com/Doc?id=ddmg23wq_2c8psrbc9


Eines de google

Fer un enllaç a un document de google.

Fer un enllaç a una presentació de Google.

Incrustem la presentació:


D'aquesta manera, el que aconseguim és agilitzar la feina perquè així, el que aconseguim és que quan actualitzem el document de google, automàticament, s'actualitza al bloc, perquè ja està publicat.



Fem un enllaç a una publicació de google.
Incrustant el formulari, el que aconseguim és que des del document de google on hem creat el formulari, podem veure'l al bloc.

diumenge, 3 de maig del 2009

"El videojoc és part de la meva escola"


L’article que us presento i que he trobat molt interessant per les difrents personalitats que s’hi troben i però sobretot pels arguments que donen és el següent: “El videojoc és part de la meva escola”, un article del diari El País.

Us en faig un breu resum per punts perquè l’article sigui més accessible al contingut que transmet: Genfeldt, que dirigeix l’empres Serious Games, i el senyor Mitra, professor de la Universitat de Newcastle:
- Els nens necesiten uns coneixements que els connectin al món.
- Les grans oportunitats per aquest canvi en l’aprenentatge no es troben en l’actual sistema educatiu, sinó fora d’ell, en programes extraescolars i en les comunitats d’aprenentatge informal.
- “Les escoles han de dedicar més atenció a fomentar el que nosaltres anomenen l’alfabetització digital”: un conjunt d’habilitats que els joves necessiten per l’horitzó multimèdia que els envolta”.
- El videojoc ha trigat en incorporar-se a les escoles.
- El professorat s’ha de renovar i s’ha d’adaptar a les noves tecnologies, fet que implica un esforç per dominar aquesta nova tècnica d’ensenyament.
- L’entorn familiar ha de rehuir la seva por: els videojocs obren noves vies d’aprenentatge, d’ensenyament, i especialment de participació, des d’una perspectitva dinàmica i creativa.
- La participació és la clau: el videojocs a l’aula exigeix la participació constant del mestres “no es pot deixar sol l’alumne perquè necessita un feedback constant; s’ha d’incentivar la participació. Aula i videojoc han d’estar integrats”.
- Buscar recursos i observar quins són els que interessen aplicar per reforçar el temari de l’aula: aquesta interativitat, l’acció-reacció, el premi-càstig són les eines fonamentals en el sistema educatiu.
- El joc electrònic s’ha d’aplicar a les escoles per preparar els alumnes amb el que es trobaran al carrer. “Però si volem adaptar-nos a la nova situació, és a dir, saber on trobar el material, com distribuir-lo, debatre en grup, simular, negociar, resoldre problemes sobre la marxa; el videojoc és insustituible, imprescindible en el sistema educatiu”.
- Objectiu de Moodle (paquet de software creat fa sis anys per l’australià Martin Dougiamas: creació de cursos I llocs web basats en Internet. Es tracta d’un sistema de distribució lliure, que ajuda als mestres a crear comunitats d’aprenentatge a través d’Internet. Estem parlant de l’aprenentatge col•laboratiu.
- Egendfeldt: “El videojoc és el llenguatge del futur de l’ensenyament”.
- Mitra: “Ells s’organitzen i s’ajuden els uns als altres. El llenguatge mai és una barrera. Aprenen anglès funcional i totes les funcions de l’ordinador”.

Aquest article, ens fa si més no, reflexionar sobre com les noves tecnologies s’han anat incorporant i integrant a les nostres vides i formen part de la nostra realitat, ens preparen per al nostre futur i mentre s’implanten cada vegada més.

dissabte, 2 de maig del 2009

Jocs educatius


Després de l'estada intensiva de pràctiques, vaig poder observar com integraven les TIC a les aules dels nens de parvulari de l'Escola CEIP-Diputació. Ells cada setmana hi dediquen una hora a l'informàtica, però em vaig quedar molt sorpresa per l'actitud que mostraven els nens davant de l'ordinador i l'ús que en feien d'ell.
A més, el que em va cridar l'atenció va ser la quantitat de jocs educatius que els mestres oferien als seus alumnes, a partir del bloc creat per l'escola en el qual s'hi poden trobar molts jocs, de diferents matèries i de diferents cicles.

Espero que us sigui de gran ajuda!!